Referat af bestyrelsesmøde d. 21 - 09 - 2024 er opsat i opslagstavlerne ved have nr. 89 og den store p.plads.
Skralleskuret bliver aflåst efter tømning Torsdag d. 27 - 09 - 2024 for denne sæson, havelejere bedes tage alt deres husholdningsaffald med hjem, Pap/Papir samt Plastik og Mælkekartoner skal afleveres på Genbrugstationen efter denne dato indtil d. 01 - 04 - 2025.
Ps. Vi betaler ikke for renovation i vinterhalv året i haveforeningen.
Ifølge vores ORDENSREGLER skal alle havelejere fjerne ukrudt ved hæk og til midt af vej, det blev omtalt på vores generalforsamling i April at lejerne skal efterleve denne regel, desværre er der mange steder i haveforeningen lejerne ikke overholder dette, den 26/10 går bestyrelsen næste rundgang i haveforeningen, de steder der ikke har ordnet ved hæk og vej, de lejere vil modtage en mail med bod på 250,00 kr. samt en frist på 14 dage til at få fjernet ukrudtet, bestyrelsen går herefter rundgang igen efter udløb at påtalen til lejerne.
mvh
Formanden
Bestyrelsen takker alle for fremmødet til fællesarbejdet d. 21/9 og 22/9, vi fik klippet alle hækkene i haveforeningen, der blev fjernet ukrudt rundt om klubhuset, rettet græskanter samt malet færdigt på vores petanquehus samt malet færdigt på skuret ved bålpladsen, det var dejligt at se nye lejere deltage selv om de ikke skulle deltage i år.
mvh
Formanden
Mandag d. 09 - 09 - 2024 har slamsugeren været i haveforeningen, drænet er nu renset og virker, der kommer en og renser brønden ved have 74 snarest, men vi har et problem med træer som skal fjernes, bestyrelsen vil skrive en mail til de havelejere som skal have fjernet træer ved deres havelod når vi har holdt bestyrelsesmøde d. 21 - 09 - 2024 efter arbejdsdag, denne dag bliver der gået rundgang og kikket på de havelodder som ikke er passet efter vores ordenregler i haveforeningen.
mvh
Formanden.
Desværre ser det ud til at der bliver færre der spiler banko i haveforeningen, så må vi se om der er afsat for mange datoer med banko i haveforeningen, vi skal være mindst 10 til 16 spiller pr. gang ellers kan det ikke løbe rundt i sig selv. Vi spiller ca. 10 til 12 spil pr. gang, vi kan næsten ikke spille færre spil pr. gang. Spørgsmålet er om dagene og tidspunket er lagt forkert, ville det være bedre med at spille om Fredagen Kl. 18.30, tilbagemelding til formanden ønskes som besked på mobilen.
Mandag d. 09 - 09 - 2024 kommer slamsugeren og renser drænet fra brønden ved have nr.73/74 og ind i brønden i have nr. 34, vi må håbe at Kalundborg Kommune sammen med slamsugerfirmaet får fundet ud af hvor på ledningen at der er en fejl på rørene, det har nu været et stort problem med denne strækning i haveforeningen, lejerne skal vide at jeg flere gange har været i kontakt med kommunen om det problem.
mvh
Formanden
Banko er aflyst d. 25 - 08 - 2024
Høsten er afhold, vi var ca. 38 voksne inc. børn, vi fik mad fra Kvickly som var buffe med skinke - flødekartofler samt salat og flyts, samt at Karin havde stegt frikkadeller - stegt kyllingebryster samt lavet ekstra salat, der var is til dessert samt der blev serveret kaffe med æblekage senere på aften, Tak til de havelejere hvor vi fik æbler fra, der blev solgt lotteri og uddelt havepræmier til følgende pers. Charlotte have 103 fik 2. præmie + Diplom, Karin og Jan have 53 fik Ærespræmie + Diplom , Svetlana og Julia Have 115 fik 1. præmie og vil få overrakt deres præmie + diplom i deres have når jeg kan træffe dem i haven.
Festudvalget og Bestyrelsen takker for fremmødet til vores Høstfest, en stor Tak til alle der har hjulpet i køkkenet og salen med de forskellige opgaver som blev løst til UG som de var påsat til at løse, vi er rigtig glad for alt den hjælp som i har budt ind med, der var en rigtig god stemning hele aftenen, der blev sunget 2 sange ud på aften.
Der er bestilt slamsuger til vandproblemet ved have nr 52 og 74 - 75, de kommer Tirsdag eftermiddag og spugler drænet igen til have nr. 34. Slamsugeren vær på besøg Tirsdag, vi fik ikke hul på drænledningen, der skal en kameravogn på, men kameramanden har ferie, jeg kan ikke oplyse noget om hvornår de kommer igen, jeg vil komme med nye oplysninger når jeg ved noget fra Kalundborg Kommune eller Slamfirmaet.
Angående pasning af havelodder i haveforeningen, der er lejere i vores haveforening der burde sætte sig ind i hvad det vil sige at være havelejer hos os, hvis lejere ikke har tid til pasning af det lejede havelod, så var det måske ikke nu at der skulle lejes et havelod, det tager tid at passe det lejede havelod ifølge vores ORDENSREGLER, det lejede havelod skal passes efter reglerne i vores haveforening, ellers må lejer ansætte en havemand til pasningen af det lejede havelod.
mvh
Formanden.
Husk tilmelding til Høstfesten, indbydelse er lagt i jeres postkasse eller hængt i en pose på jeres havelod
Tirsdag d.02 - 07 - 2024 har vi haft besøg af en Citroen med trailer, den har læst vejmatrialer fra STABILBUNKEN, den blev set køre ud af haveforeningen, alle lejere bedes holde øje med fremmede biler med tralier, hvis det kan lade sig gøre vil jeg gerne have et billed af bilens nr. plade så det kan blive anmeldt hvis den eller andre fremmede biler holder og læser vejmatrialer samt at de vender tilbage i haveforeningen. Bilen vendte tilbage senere på dagen og tak til lejerne der så den, vi lukkede vejen med en bil udfor have nr. 26 så de ikke kunne kører ud af haveforeningen, de havde stjålet 2 læs vejstabil + 1 læs grus, det de havde læsset på trialeren, det kom de til at læse af igen samt de måtte betale 500,00 kr for de 3 andre læs som var kørt over i H/F Stejhøj
Mvh
Formanden
Søndag d. 23 - 06 - 2024 har haveforeningen afholdt Sankt Hans fest i Klubhuset, vi 36 deltagere til festen, tak for hjælpen til alle der deltog i at afvikle festen samt tak til alle de glade fremmødte personer, vi havde en rigtig god dag og festen blev rost at de fremmødte, menuen var det kolde bord med lune retter, der var Sild - Karry sild - Markral i tomat - Fiskefilere - Tarteletter med kylling - Lun Leverpostej m. bacon samt Franskbrød med flere slags ost, der blev solgt lotteri og under kaffen var der kager til som Tina i nr. 52 have bagt, under kaffen blev lotteriet udtrukket, der var mange glade vindere, da kl. blev 17.00 kom Gunvor og holdt båltalen, vi sang bålsang og bålet blev tændt, vi gik herefter tilbage til klubhuset og hyggede i et par timer, der blev gjort rent i huset, bestyrelsen vil gerne sige tak for hjælpen til alle for det store arbejde som blev lagt for dagen for at alle kunne få en dejlig eftermiddag/aften i fællesskabet ånd.
mvh
Bestyrelsen
Vi skriver nu d. Søndag d. 16 - 06, der er flere udlejede havelodder der ikke bliver passet efter vores ordensregler, bestyrelsen går rundgang i dag, de haver der ikke bliver passet samt de havelodder der ikke ordner ved vej og hæk vil modtage en skrivellse fra bestyrelsen og de vil få 14 dage til at ordne deres havelod samt alle de lejere der ikke har ordnet ude ved vej og langs med hækken
de får også 14 dage til at få ukrudt i vejen fjernet, herefter vil der blive udsendt en mail til lejerne med bod på 250,00 kr. Dette beløb er skyldigt beløb til haveforeningen og bedes indbetalt på haveforeningens konto ifølge dato der fremgår i mailen fra bestyrelsen.
Lejere i haveforeningen skal huske at luge ukrudt langs med hæk ved vej og hvor ingen nabo er, skal lejer holde hele vejen ud mod markerne ifølge ORDENREGLERNE i haveforeningen.
Der er rigtig mange der ikke fremviser at de har betalt brandforsikring på havehus/skur, det koster 300,00 Kr. pr. mail bestyrelsen skal sende til havelejerne, nye lejere skal huske at aflevere en kopi af brandforsikrings policen, samt fremvise at der er betalt brandforsikring hvert år til formanden, det kan være en besked med skærmbilled af betalingen, husk at skrive have nr. på det fremsendte.
mvh
Formanden
Gæster til medlemmerne i haveforeningen skal parkere på vores p-pladser i haveforeningen, det vil sige ved stor p-plads eller vej p-pladsen ved have nr. 93, det er havelejerne ansvar at forklare gæsterne at de kun må kører 15 km i vores haveforening, de gæster der ikke kan finde ud af at kører ordenligt vil fremover blive bedt om at parkere over ved tøjforetningen ved Stelhøj og så må de gå ind i vores haveforening, hastighed bedes fulgt ellers vil vi lave flere vejbump der bliver højere på allevores veje i haveforeningen. VIS NU HENSYN PÅ ALLE VORES VEJE; DET GÆLDER OGSÅ FRA INDKØRSLEN PÅ HOLBÆKVEJ, der bliver klaget af lejerne i den ende af haveforeningen at der køres meget stærkt.
Arbejdsdag d. 25 / 05 og 26 / 05, der vil være nogle der bliver sat til at male vores maskinhus samt petanqueskuret, nogle bliver sat til at slibe maling af vores bord/bænkesæt ( 2 Stk. ) der vil være nogle der luger ukrudt rundt om i vores haveforening. Mvh Bestyrelsen
Vi skriver i dag d. 17 - 05 - 2024, jeg må konstater at der er mange lejere i haveforeningen der ikke er klar over at pasning af en kolonihave gælder hele året, flere haver har højt græs, der bliver ikke luget ukrudt langs med hækken udvendigt ved vej ifølge vores ordensregler, d. 25 - 05 går bestyrelsen rundgang og der vil blive skrevet mail til alle lejere der ikke overholder de få regler vi har i haveforeningen, der vil være en bod på 250,00 kr. pr. mail bestyrelsen skal udskrive .
mvh
Formanden
Surt opstød fra formanden, det er besluttet at vi skal lave fartbump i vores haveforening, det er fordi at der bliver kørt meget stærkt på vores vej, nu starter vi med at fjerne vejstabil ved de to vejbump vi har i foreningen, hvis farten ikke bliver sat ned, så vil der blive lavet flere vejbump på vores vej, dette burde ikke være nødvendigt hvis alle ville nøjes med at kører i 1 gear så vi kan overholde de 15 km der må køres i haveforeningen, det er for sendt når der er sket en ulykke.
Det gælder både for lejere og gæster i haveforeningen, da der er blevet klage over hastigheden.
mvh
Formanden
Onsdag Kl. 13.00 d. 05 - 11 - 2024 kontaktede jeg Kalundborg Kommune ang. dræn fra have nr. 52/74 til have nr. 34, da der er begyndt at sætte vand op i haven og på vejen, det er aftalt med kommunen at drænledningen nu bliver fotograferet med kamera og så vil drænet forhåbeligt blive rep., der hvor drænet er faldet sammen eller at rødder gror ned i drænrøret.
Jeg har i dag Torsdag talt med kommunen og slamsugeren og kamera er bestilt til opgaven, jeg kan pt. ikke oplyse hvilken dag at de kommer før de har ringet til mig.
mvh
Formanden